Regulamin

 

  1. Program prowadzą i koordynują: Wydział Nauk Humanistycznych i Wydział Filozofii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Wsparcia w sprawach organizacyjnych udziela Akademia Nowoczesnych Mediów i Komunikacji.
  2. Z programem mogą współpracować inne instytucje społeczne i oświatowe. W takim wypadku zasady tej współpracy regulują odrębne porozumienia. 
  3. Nadzór merytoryczny i organizacyjny nad programem sprawuje Rada Programowa. W skład Rady wchodzą przedstawiciele Wydziałów oraz instytucji wymienionych w pkt. 2.
  4. Członków Rady powołują Dziekani: Wydziału Nauk Humanistycznych i Wydziału Filozofii. Członkowie Rady wybierają spomiędzy siebie Przewodniczącego, który koordynuje działania Rady.
  5. Rada Programowa określa główne kierunki kształcenia, decyduje o zasadach funkcjonowania programu, dokonuje oceny realizacji założeń programu. 
  6. Akademia Młodych Humanistów ma zasięg ogólnopolski.
  7. Program ma na celu zapewnienie uczniom szkół ponadpodstawowych, zainteresowanym przedmiotami humanistycznymi, opieki naukowej oraz dodatkowych możliwości kształcenia i wymiany doświadczeń. Program wspiera uczniów w zakresie rozwoju własnej twórczości naukowej i literackiej, przygotowuje do udziału w olimpiadach, konkursach przedmiotowych i studiach wyższych, stymuluje uczniowskie inicjatywy i projekty.
  8. Do udziału w programie zgłasza ucznia w imieniu szkoły nauczyciel języka polskiego, historii lub filozofii.
  9. Uczestnikiem programu może być uczeń szkoły ponadpodstawowej, który ukończył co najmniej jeden semestr nauki i wykazuje się uzdolnieniami w zakresie przedmiotów humanistycznych. Udział ucznia w programie kończy się nie później niż w momencie ukończenia szkoły ponadpodstawowej.
  10. Program trwa trzy semestry. Udział w programie jest bezpłatny.
  11. Nabór do programu odbywa się 1 raz w ciągu roku szkolnego.  
  12. Warunkiem przystąpienia do naboru jest przesłanie przez nauczyciela wypełnionego formularza zgłoszeniowego, opatrzonego opinią nauczyciela języka polskiego, historii lub filozofii, oraz zgody rodziców lub opiekunów prawnych. Formularz stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
  13. Nabór odbywa się w trybie konkursowym. O zakwalifikowaniu do programu decyduje Komisja Rekrutacyjna, wyłaniana przez Dziekanów Wydziałów. W terminie dwóch tygodni od posiedzenia Komisja powiadamia szkołę, nauczyciela i ucznia o wynikach kwalifikacji do udziału w programie. Od decyzji Komisji nauczyciel zgłaszający ucznia może się odwołać w terminie dwóch tygodni od daty przesłania informacji o wyniku naboru. Odwołania rozpatruje Komisja Rewizyjna, w której skład wchodzą Dziekani Wydziałów. O wyniku odwołania nauczyciel zostaje poinformowany niezwłocznie po podjęciu decyzji. Decyzja Komisji Rewizyjnej jest ostateczna. 
  14. Udział w programie kończy się uzyskaniem przez uczestnika pisemnie poświadczonego tytułu absolwenta Akademii Młodych Humanistów. Warunkiem ukończenia programu jest udział w co najmniej 80% (12 z 15) spotkań.

Załącznik 1: Formularz zgłoszeniowy do programu Akademia Młodych Humanistów
Zalącznik 2: Oświadczenie rodzica/opiekuna o zgodzie na udział dziecka w Akademii Młodych Humanistów i na utrwalenie wizerunku.