Regulamin
- Program prowadzą i koordynują: Wydział Nauk Humanistycznych i Wydział Filozofii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Wsparcia w sprawach organizacyjnych udziela Akademia Nowoczesnych Mediów i Komunikacji.
- Z programem mogą współpracować inne instytucje społeczne i oświatowe. W takim wypadku zasady tej współpracy regulują odrębne porozumienia.
- Nadzór merytoryczny i organizacyjny nad programem sprawuje Rada Programowa. W skład Rady wchodzą przedstawiciele Wydziałów oraz instytucji wymienionych w pkt. 2.
- Członków Rady powołują Dziekani: Wydziału Nauk Humanistycznych i Wydziału Filozofii. Członkowie Rady wybierają spomiędzy siebie Przewodniczącego, który koordynuje działania Rady.
- Rada Programowa określa główne kierunki kształcenia, decyduje o zasadach funkcjonowania programu, dokonuje oceny realizacji założeń programu.
- Akademia Młodych Humanistów ma zasięg ogólnopolski.
- Program ma na celu zapewnienie uczniom szkół ponadpodstawowych, zainteresowanym przedmiotami humanistycznymi, opieki naukowej oraz dodatkowych możliwości kształcenia i wymiany doświadczeń. Program wspiera uczniów w zakresie rozwoju własnej twórczości naukowej i literackiej, przygotowuje do udziału w olimpiadach, konkursach przedmiotowych i studiach wyższych, stymuluje uczniowskie inicjatywy i projekty.
- Do udziału w programie zgłasza ucznia w imieniu szkoły nauczyciel języka polskiego, historii lub filozofii.
- Uczestnikiem programu może być uczeń szkoły ponadpodstawowej, który ukończył co najmniej jeden semestr nauki i wykazuje się uzdolnieniami w zakresie przedmiotów humanistycznych. Udział ucznia w programie kończy się nie później niż w momencie ukończenia szkoły ponadpodstawowej.
- Program trwa trzy semestry. Udział w programie jest bezpłatny.
- Nabór do programu odbywa się 1 raz w ciągu roku szkolnego.
- Warunkiem przystąpienia do naboru jest przesłanie przez nauczyciela wypełnionego formularza zgłoszeniowego, opatrzonego opinią nauczyciela języka polskiego, historii lub filozofii, oraz zgody rodziców lub opiekunów prawnych. Formularz stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
- Nabór odbywa się w trybie konkursowym. O zakwalifikowaniu do programu decyduje Komisja Rekrutacyjna, wyłaniana przez Dziekanów Wydziałów. W terminie dwóch tygodni od posiedzenia Komisja powiadamia szkołę, nauczyciela i ucznia o wynikach kwalifikacji do udziału w programie. Od decyzji Komisji nauczyciel zgłaszający ucznia może się odwołać w terminie dwóch tygodni od daty przesłania informacji o wyniku naboru. Odwołania rozpatruje Komisja Rewizyjna, w której skład wchodzą Dziekani Wydziałów. O wyniku odwołania nauczyciel zostaje poinformowany niezwłocznie po podjęciu decyzji. Decyzja Komisji Rewizyjnej jest ostateczna.
- Udział w programie kończy się uzyskaniem przez uczestnika pisemnie poświadczonego tytułu absolwenta Akademii Młodych Humanistów. Warunkiem ukończenia programu jest udział w co najmniej 80% (12 z 15) spotkań.
Załącznik 1: Formularz zgłoszeniowy do programu Akademia Młodych Humanistów
Zalącznik 2: Oświadczenie rodzica/opiekuna o zgodzie na udział dziecka w Akademii Młodych Humanistów i na utrwalenie wizerunku.